Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Friday, June 04, 2010

Bila Kompang Dipalu


"Perempuan yang baik adalah untuk lelaki yang baik. Dan lelaki yang baik adalah untuk perempuan yang baik"
(An Nur: 26)
InsyaAllah, maraton pertama ke kenduri majlis kesyukuran dengan sahabat. Waktu zaman belajar memang kalau hujung sem, inilah jalan merapatkan ukhuwah~beramai-ramai ke majlis senior, doktor dan malahan junior. Usik mengusik tuh, memang rencah suasana. Cuma sekarang waktu terbatas, medical officer mana mungkin ada weekend holiday. Kerja sehari-hari, seminggu-minggu dan tanpa disedari setahun dua berlalu. Mujur saja, saya bukan medical side..alhamdulillah. Duit boleh dicari tapi masa dengan keluarga memang tiada galang ganti.
Apapun, dalam berukhuwah semuanya perlu diraikan. Bukankah tingkat paling rendah adalah berlapang dada dan paling tinggi adalah ithar(berkorban). Indahnya ukhuwah bukan semata pada pertemuan tapi paling penting adalah ingatan dan dalam doa.
Sabda Rasulullah s.a.w:
"Cinta kasihlah kepada manusia sebagaimana engkau sayang (dan cinta kasih) kepada dirimu sendiri,nescaya engkau jadi orang Islam yang hakiki"
Pasti saja, esok ada soalan cepu emas yang asyik diulang suara dari waktu final year sampailah sekarang. Maka jawapan saya, wait and see jelah.. Mencabar nih nak jawab.Sengih macam kambing pun ok barang kali.
~Semoga Allah memberkati kalian dan mengumpulkan lebih banyak kebaikan ke atas kalian bersama~
p/s: bila lah saya nak kawin..(hehe..ayat mengade-ngade)..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home