Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Wednesday, June 09, 2010

Be Happy!


Terima kasih ya Allah . Di atas segala nikmat yang tak terhingga ini.

‘Amnah, cepat sihat, cepat dapat jalan…dah lama rasanya tak melangkah bersama-sama. Kita bertiga. Awak, Farhana dan saya.’

Biasa saya yang kuat mengusik dan kenakan dia. Kali ini, barangkali dia nak langsaikan hutang yang lepas. Teruk dia kenakan saya. Entah dari mana dia dapat cerita itu ini sedangkan tak sempat pun saya mahu bercerita.Saya pandang matanya tepat-tepat ke dalam...

"Ya Allah, ini sahabat saya dunia dan akhirat. Rahmatilah dia dan berkatilah dia."

Sungguh pun ada sekelumit rasa sedih tapi rasa gembira melihat dia kembali sihat.

Jika dibandingkan dengan sahabat yang lain, kental lagi hati mereka dan kuat lagi pengharapan mereka. Melangkah masuk ke USM KK, meruntun sekeping hati. Sedikit demi sedikit wajah kampus tempat menimba ilmu selama 5 tahun telah berubah. Namun baunya tetap sama. Penuh dengan haruman ilmu dan semangat belajar penghuni dan pendidik.

Sebak. Waktu-waktu dulu yang penuh dengan semangat juang. Ada waktu kita gembira ketawa dan ada waktu kita menangis hiba kesedihan. Kini semua telah berlalu, seiring waktu semua telah bertebaran di atas muka bumi Allah. Hanya ada kenangan untuk diimbas kembali, tanda kita semua pernah bersama.

Dan Surau/Masjid USMKK jualah tempat paling bermakna dan penuh nostalgia buat saya..ada masa saya bertandang lagi.InsyaAllah.

p/s: tadi nyanyi lagu Doremon, pastu rock metal kapak ..tiba-tiba lagu Puteri Santubong pulak. Aduhai..sungguh diriku tak mengerti apa yang terjadi dengan staf2 ni. Mak salah didik ke?..haha

0 Comments:

Post a Comment

<< Home