Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Wednesday, December 23, 2009

It Subtle..

Alhamdulillah, sehari lagi working day! Saya nak cuti...

Minggu kerja yang paling hectic buat saya lepas T&C sehari suntuk, tak sempat nak lunch properly. Surat semua dah handing over kat PT. Laporan bulan Disember dah siap. Patient pun dah berkurangan since cuti sekolah dah nak habis. Tinggal checklist inventori yang perlu double check. Ringan sikit kepala saya akhirnya.

Inilah nasib Y/M(*_*). A big responsibilty anyway. Cuma bersyukur, at least saya belajar sesuatu dari asyik clinical side. A brighter side of it, I'm looking now. How to be a good manager. (hancur padahal..)

Pagi ni saja, memang saya jadi 'koboi'. Slow and steady. 7.30 am- sempat lagi nak makan ni. Ada nasi lebih semalam so zastss..jadi nasi goreng. Niatnya nak tinggal 1/2 untuk lunch sekali sup ayam. Haha..but my eyes, mouth and mind betrayed. Habis saya kaup semuanya. Biasalah, OPD day kena tenaga banyak sikit. By 8.00 am dah tercongok kat depan klinik. Ambil angin dulu, sedia ..baru masuk keje.

Patient sikit baru, kumpul dulu. Sambil saya touch up sikit laporan utk big boss. Sempat satu cerita lagi dengan staff.

'Dr, dah ready?'
'Yep, let's rock..haha(exaggerated pulak).

Grab my disposable gown and face mask ,wear glove.
Ok. Berjuang~ Bismillahirrahmanirrahim.

p/s: C'est Magnifique!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home