Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Tuesday, December 15, 2009

My Good Moments..

My Good Moments:

a) Enrolled into USMkk, ambik dental for five 'suffering' years
b) Bila mak ayah selalu cakap saya akan jadi Dr, walhal saya tak pernah fikir nk jadi pun( cikgu pun cukuplah, cita-cita nk jadi engineer tp saya ni malas bab2 mlibatkn angka)~ itu tanda mak ayah percaya sy ni rajin+pandai..heh~ tp jatuh cinta dgn Dental
c) Time duduk dengan sahabat2 tercinta saya selama 5 tahun~ oh syahdu pula bila diingatkan sbb skrg masing2 ada komitmen
d) Time Graduation Day! Memang terharu bila dapat pegang skrol dan tunjuk kt mak ayah~ ini pengorbanan mereka yang hanya sikit mampu saya balas
e) Happy and sad hours dengan family~ everything will not be the same again.
f) Masa saya akan kawin kot..haha
g) Bila nak balik Kelantan..

My Sad Moments:

a) Bila result exam tak seperti yang expected~ kesian mak ayah. Sepjg 5 thn, sekali tuh je saya failed dlm midterm . Lepas tu mmg xde peluang utk perkataan 'F' dlm sijil saya. Insaf, kerdilnya saya.
b) Erm..masuk KMM~ jauh tuh Melaka, lgpun sy nak masuk tempat lain sbnrny. Tapi byk hikmah disebaliknya. Allah tahu apa yang terbaik.
c) Akhir final year~ berpisah dengan semua
d) Best friends saya kawin ~ ada ke patut bersedih di saat orang gembira?
e) Everytime naik flight dr KB-KL-KUCH..numbness skejap. Teringat family
f) Kena 'campak' ke Sarawak pastu Simunjan

Palpitation, Anxious Moments:

a) Time Viva Pro 3~ though tak dapat masuk list interview Viva Distinction at least sy dapat A..hehe. Alhamdulillah. Sbb saya sungguh2 bdoa, tak nak masuk both Viva Borderline or Viva Distinction. Selamat2.
b) Time result diannounce~ kalaulah kt Padang Mahsyar lebih teruk dari tu kot.
c) Bila mak ayah marah~ berdosanya saya. Janji tak buat lagi. I swear..
d) Saat kaki jejak tanah Sarawak
e) ..akad nikah, maybe~tp rsny saya rilek je. Org yg kena lafaz qabul tu kot..(^_^)


****
~ Hari ni dah berkali-kali dikenakan staf. Apa lagi teruk mereka saya 'bantai' dalam meeting. Lawan lagi boss, kan dah kena. Meeting kami ni santai2 je tp tetap fokus. Klu formal sgt, ada yang stress pulak. Cara saya mudah, kenali siapa org bwhan anda dan carilah sudut2 yang tepat utk tegur secara berhikmah. Hasilnya, semua berlapang dada. Tapi banyak lagi kelemahan saya yang perlu diperbaiki. InsyaAllah. I'm still learning and forever, if there anything cannot be restorable..just tell me.

'Dr, saya ada masalah ni. Perlukan bantuan Dr'
'Ya, boleh je. Apa dia?'
' Dr, faham tak dfmx? '
'Tau, d-decay, f-filling, m-missing, x- for extraction'
'Ada patient tu umur 17 tahun, d= 2, f=7, m=5 pastukan Dr..apa penyelesaian bagi e=mc2?'
Lari..
'Haa...nih nak kenakan saya. Siap awak'

~ sedihnya, taulah saya ketiga termuda dalam klinik. Tapi janganlah hadap saya dengan teka-teki dan gurauan yang separuh jiwa saya menghayati kot2 mslh besar.
ok,ciao.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home