Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Monday, December 21, 2009

5/7 and 8/24

Friday is another holiday!
Alangkah indahnya kerja 4/7. Tapi mana mungkin.
Tadi officeboy call, cakap big boss suruh saya buat SKT yang lain dan hantar ke Kuching. Aduhai, bab2 SKT memang melemahkan saya kalau SK II takpelah~haha. Saya pun cakaplah yang tahun sudah dah bagi kat Kuching dan memandangkan masa saya under 'pemerintahan' big boss lagi lama so calculate lah bulannya. Kesudahannya, tak perlulah buat yang baru. Selamat satu keje. Ada hati ke saya nak hadap benda2 mcm tu.

Oh, windu sama Hadirah. Dengan gaya dan cara bercakapnya. Macam manalah dia jadi leader untuk Luqman. Rasanya Luqman yang patut jadi leader sebab tak banyak songeh dan perangai mcm akak dia. Dia banyak diam, memerhati dan senang dengan sesiapapun. Agaknya kesan dibuli pun saya tak taulah pulak. Bila gik mau jumpa kamu ni? Bulan 2, bulan 3 atau bulan2 seterusnya.

Dah la petang kelmarin, balik khidmat kesihatan solat, makan-makan terus..zzz. Alih-alih 2.30 pm Pips kacau. Pukul 3.30 pm abang pulak kacau. Memang subconsciously saya jawab call. Haha..biasalah, ingatkan jawab tipon dalam mimpi. Check log balik, eh..benar ni mbak. Memang tak lena tidur petang tu, dah la penat satu badan. Tanda lama dah tak exercise. Hanya tangga kt quarters jelah tempat sy exercise. Bagus2 rumah dua tingkat ni tapi yang tak bagusnya saya jadi amat malas nak ke dapur bila malam. Dan ada dua kali jugaklah saya hampir nak tergelongsor. Alhamdulillah sempat berpaut. Kalau tak, sejibik(=sebiji) macam nangka busuk jatuh. Habit saya, suka berlari-lari bila climb stairs. Quite true mom's said~tak hilang-hilang lagi childish attitude yang satu ni.

Minggu ni start dengan benda yang meletihkan~ buang mucocele, dental abscess n so on. Penatnya~ .Ya Allah, berikanlah hambaMu ini kekuatan dalam menunaikan amanahnya.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home