Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Saturday, February 03, 2007

KUIH DI DAPUR

'Tak jadik balik pagi tadi so balik pagi esok then terus masuk ke klinik'

Yahya bin Muadz Ar-Razi pernah berdoa:
'Ya Allah, sesungguhnya yang paling menggembirakan saya adalah kemurahanMu mengurniakan iman kepadaku, dan paling aku khuatiri adalah apabila Engkau mencabut iman itu dariku, selama kekhuatiran itu berada dalam diriku, jangan Engkau cabut iman itu dariku'

Mak sibuk buat pulut then akak on kuih cara nya~she's longing for it such a long time.Nampaknya rumah ni seakan-akan tak pernah sunyi dapurnya. Sekembali dari KL, ayah tak jemu2 cite pasal perkembangan Hadirah: sudah pandai menari bila dengar muzik, bila tepuk je bantal terus dia tidur, bila terjaga terus nak makan.Seems that mak ayah dah addicted dan terlalu rindu pada cucunya yang tunggal for this time being.

Bubur Asyura

Nampaknya, tak dpt nak merasa bubur asyura USM kat Pusat Islam. Takpelah ramai lagi yang perlukan makanan kat usm. Adik bawak balik 2 pack of chocolate..eh in the freezer so took some of 'em. Erm, so delicous!Then, ingatkan buku sejarah chocolate rupanya,packing dia mcm buku.Punyelah semangat bukak but then...ketawalah sorang2.

Posting Baru

Entah apa yang bakal ana lalui,doakan yang terbaik dan ada improvement. Assignment Dr masih tertangguh,bila agaknya nak siap. Ya Allah, berikanlah diri ini kekuatan untuk menghadapi hari yang mendatang.Hanya padaMU hamba ini bermohon.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home