Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Friday, November 06, 2009

Induce, Seduce and ...?




Hari Pertama


Dah naik nama. Sebab tak nak separate room. Pastu siap buat silent protes tuh. Haish, tak patut~tak patut. Saya hanya senyap, lihat saja. Tiba-tiba, terfikir nak jadi budak 'nakal'. Penat jadi skema sepanjang masa.




Huu~ inilah geng yang suam-suam suku. Yang selalu blambat2an g ceramah tapi paling awal pegi makan, biasa saya yang 1st tercegat depan pintu, tukang ambik kunci lastnya saya pun jadi malas..duh! Tapi cun cun je sampai dewan.



Dahla semua berpakat kenakan saya dengan vote utk jadi treasurer. Hampeh betul korang semua ni. Br je nak resign ..kena lagi. Tapi tak pe, masa ambil gambr dapat duduk depan skali dengan fasi2. Bagus2.


Hari ke tiga


Dengan SENGAJA nya kami tak bawa buku program. Jalan berlenggang kangkung ke senam robik. Maka dengan segala hormatnya dijemput ke hadapan, muka selamba dan bangga berjalan ke depanlah kami semua. Nasib baik just kena tulis surat tunjuk sebab. Bila fasi tanya kenapa tak bawak. saya jawab lupa~ ya betul, buat-buat lupa..ngee.


Hari ke lima


Saya jadi budak sekolah, terpaksa pakai baju kurung putih, kain dan tudung hitam sebab BTN. Yang tak tahannya, 80% waktu ceramah saya tertidur. Saja pilih jadi back benchers, senang nak buat operasi tidur. Lagipun, dah banyak lah sejarah saya khatamkan dengan ayah so tak perlulah nak belajar lagi kot. Cukuplah saya tahu dan faham, Allah yang bagi rezeki kat saya bukan manusia.



dari kiri: Simunjan,Sibu, Serian dan Mukah. Memang terasa nikmatny dapat berkumpul semula. Moga Allah, pertemukan kita semua kembali, kalau bukan di dunia insyaAllah di akhirat kelak. Amen.



this is my group~ the professional one! kami tak kreatif kami semua matured n tak buat things yang childish..(no offence to other groups, because us being us..)occay! ciao.

p/s : happy birthday PIps! I can't sing a song for you, but I do pray a lot for you and us for better things ahead. Miss you and everyone back at home..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home