Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Sunday, October 25, 2009

A Walk To Remember


Beautiful isn't it? The flower is blooming.
Ahad datang lagi, the worst part already come~ going back to Cmunjan. Hee..takdelah cuma bosan bila terpaksa meneruskan rutin kebiasaan. Kena buat mesyuarat lagi! Sungguh tak pandai nak mengatur ayat ni. Apapun, ini amanah dan wajib utk saya carry it out dengan baiknya.
I betrayed myself. Keluar jugak semalam utk shopping~ tp just jd initiator, supporter pada kawan utk beli baju dan baju. Berjaya jugak 'dakyah' dan cucukan berbelanja saya ni (haha..devil in action lgi). Mana aci minggu lepas, dia induce saya beli baju yang saya tak tahu bila nak pakai. Kalau mak ayah tgk ni, mmg pengsan sbb sjk bila anak dia uptodate, ala ala ol' skool nih. Tapi still menutup aurat. Cukup2lah blouse putih saya yang ada 2 tier tuh diorang 2-3 kali tengok pelik. Biasalah, bila lagi nak belanja duit titik peluh sendiri utk kebahagiaan sendiri. Ayat...
Huwaa...dah semalam kena force jadi tukang masak nasi ayam. Memang diorang suka-suki nak suruh jadi cook. Exclusively, imported from simunjan tuh. Saya pun tak kisah tapi untuk dapatkan ayam halal yg diyakini mmg kena driving about 3o++km. Punyelah tinggi kesungguhan sbb lama dah tak makan nasi ayam yang 100% diyakini. Saya berseloroh, 'Yelah lepas ni dah tak dapat nak masak utk korang. Dh transfer blk semenanjg, bah'. (dgn confident level yg tingginya..ngee)Staff kat klinik pun dah start berbunyi, 'bila Dr nak buat makan2 lagi?' 'Ni mesti sedap Dr masak, masakan Kelantan kan' . Bukan saya tak tau, tp sj je buat2 tak dengar. Nantilah saya celur pucuk paku pastu makanlah korang dengan budu. Settle. Jahat betul Dr ni!
Semalam kena scolded dgn mak, sebabnya susah nk reach call. Ala mak, takkan tak tahu inikan Simunjan~ line mana pernah clear. Cuak mak dengar cite accident sorang cikgu Iban along the way dr simpang jln besar ke hosp yang 55 km tuh. Hmm..kan mak dah tau one of the minor reason behind kenapa saya nak balik. Dah la takde line spjg jalan yang ada hanyalah line putih jalan raya.
p/s: hujan lagi..bestny dpt sambung tidur (tp xdpt nk tutup mata pun).sedihny

0 Comments:

Post a Comment

<< Home