Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Wednesday, October 28, 2009

No title, untitled..

...
......

Tak betul ke apa lah doktor gigi seorang ni?
Ya, saya dah pening. Tapi saja berlagak cool. Seorang pemimpin kena cool, tak boleh mengelabah bila menghadapi anak buah. Iyakan saja pada awalnya , (power of listening) kemudian barulah start misi mengolah cerita dan jalan. Sikit2 Dr, sikit2 Dr~ nak bermanja dengan saya ke apa? Nasib baik dapat saya jadi ketua yang rajin melayan, kalau dengan yang sebelum ni memang mereka semua makan hati berulam jantung (fuh,..best pulak jantung pisang cicah budu).

Tadi makan dgn staf sambal ikan bilis+kicap+belacan. Tiba-tiba jatuh cinta pulak nak buat. Cuma bila masuk bab belacan ni, mak tak suka. Family ktorg ni alergik dengan belacan. So jangan harap nak jumpa belacan kat umah, makanya kami curi2 lah makan kt luar. Tapi mak mcm dah arif sgt baca air muka org yang buat salah!

Semua tanya, rileks ke keje kat Simunjan?. Memang rileks pun alhamdulillah. Patient tak ramai cuma byk kerja admin. Though, seorang patient biasanya request cabut 4-5 batang gigi sekaligus. Oh, saya tak buatlah kerja yang blh mdatangkan bahaya. Paling banyak pun 3 batang itupun gigi depan ataupun yang tinggal akar. Gigi orang Sarawak memang kuat, keras dan susah nak dicabut. Lenguh wrist saya mengodek-godek sebatang gigi supaya dapat dikeluarkan. Skill..skill. 'If your mind say that you can do it, so you can do it too'.

Esok meeting, tak sangka lah kena buat keje2 mcm ni. Banyak isu hangat menanti. Apapun saya harap sekeruh mana perbincangan akhirnya akan ada kejernihan dalam kata sepakat. Bak kata seorang ustaz masa kt U dulu~ ibarat kita nak segelas air kopi yang sedap. Kita campur gula dan kopi dan kacau betul2/ sekuat hati tapi air tak tumpah malah kopi pun rasa sedap. InsyaAllah.

Petang ni saya nak masak apa lagi ye? Semalam dah masak kurma ayam, sayur campur dan telur masin (masak mcm utk ramai org pulak tuh). Saya kena tambah berat badan, nanti balik mesti mak bising2 tgk anak dia kerempeng mcm tak cukup makan..haha. Yalah mak, org dah kecik so makin kecik pulak. Sup jelah senang cite.. campak je semua dalam periuk lepas tu la..la..la. Kena clear fridge sblm induksi Ahad ni!

Induksi kat tempat berhantu? Banyak dengar cerita, termasuklah staf yang cuba provoke saya. InsyaAllah, sesuatu yang buruk itu berlaku dengan izinNYA begitu jua dengan perkara yang baik. Kita kan ada Allah, jadi kenapa harus takut? Berlindunglah denganNYA. Sebab tulah bc Mathurat jgn tinggal ye kawan-kawan.

p/s: puasa blog dulok ya. ada masa saya cerita psl induksi/btn yang of course ada 'brainwash'..bukan 'brainstorming'..hee. till then c u.

1 Comments:

Post a Comment

<< Home