Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Saturday, August 01, 2009

Ni He Wo..


Satu lebam di tangan. Ada banyak sebab jika sewaktu kecil. Puncanya cuma satu~ nakal sangat.
Sama ada kena rotan, dicubit. Sakit tak terkata,tapi diam saja sebab silap sendiri. Yang berbezanya sekarang, tiada mak di sisi untuk sapukan minyak dan urut. Tak mengapa, itu sebahagian tangga-tangga ke arah kedewasaan biarpun sedikit keanak-anakan akan tetap kekal.

Dup..dap..dup..dap. Ini bukan debaran hati saya tapi orang lain. Saya cuma tumpang bergembira (dan sedikit sedih). Keluarga kami tak mengharapkan yang perfect sekadar melengkapi sebahagiannya sungguhpun luarannya orang expect yang tinggi. Inilah hidup. Mana ada benda yang cukup lengkap. Lagipun saya tak nak ada ahli baru yang stress bila jadi family kami ni. Rileks je!

..These are the words
To my heartbreak lullaby...

Jangan ada yang fikir bukan-bukan. Semua title dan lirik di atas dan di mana saja saya tulis adalah antara lagu yg dah jadi lullaby. Frankly speaking, kalau cerita pun saya lebih cenderung yang sad ending atau ending yang tergantung. Boleh fikirkan sendiri pengakhirannya dan menyedarkan saya hidup tak semestinya indah dan bahagia sentiasa. Ada masa ia turun dan naik. Yang paling penting, kita jujur dengan diri sendiri.

p/s: ..(nothing)..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home