Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Tuesday, August 18, 2009

Berdua lebih baik



'Two heads are better than one'
'Oh, Dr Siti dah ramai nak berkenalan ni'
'Siapa?' saje je saya buat bodoh.
'Ni, staff dari S**. Nak kenal dengan Dr baru'
'Ye ke, mana orangnya?Awak ke?.Siap nanti' sambil saya mengepal penumbuk buku lima.
'Amboi, ni ada ciri-ciri garang ni Dr'

Maut jugak kalau saya bergurau, tapi still baik hati.


Study day division Samarahan kali ni, banyak mengajar saya tentang EQ~ emotional Quotient

Ada satu slaid yang menarik hati saya~ 'Kebanyakkan kes saman-menyaman oleh pesakit berlaku akibat dari EQ' lebih kurang macam tulah yang dipetik. Betapa dalam dealing dengan patient dapat tak dapat IQ bukanlah segalanya. Biarpun sehebat mana kita dalam knowledge, emosi memainkan faktor utama dalam memberi perkhidmatan contohnya dari segi penyampaian maklumat~ komunikasi.

Oklah, tak sabar nak tunggu Ramadhan kali ni. Ya Allah, terima kasih andai aku masih diberi peluang bertemu dengan Ramadhan kali ini.

Ramadhan Kareem
Allahu Akram...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home