Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Monday, April 27, 2009

Give Me 5!

My 5 advice to myself;
a) Go ahead and never afraid of future
b) Enjoice and be grateful with life that you have
c) Never regret and accept the reality (don't dream too much)
d) Don't stop from working hard to make a wonderful world to live in
e) Dedicate my whole life to HIM and devote.

'Jangan berputus asa dari rahmat Allah'

My 5 goals to be achieve;
a) To have a saving up to RM 15k( not impossible) after 1 1/2 years
b) Travel to Medan with my parent and sponsor by me
c) Of course..getting married but to whom? just wait jelah
d) Having good times and happy hour with family and friends
e) Derma duit/zakat pada anak-anak yatim dan yang memerlukan

Saidina Ali r.a pernah berpesan 'Bekerjalah engkau dgn bsungguh2 dengan niat/harapan agar engkau dapat memberi zakatyang terbaik kpd anak-anak yatim' .Ni antara lupa lupa ingat.

My 5 criterias( 5/100..haha) I'm looking in a man that I will be marry;

a) Religious (not necessary ustaz) and good-better-best
b) Don't smoke
c) Mentally and physically healthy
d) Accept me for who I am and don't questioned me back for some reason look like he doesn't trust me
e) Most important..He complete me and he's perfect for me! sekufu, sefikrah,sewilayah, senegara..apa apa aje.

'Rabbana hab lana min azwajina wa zurriyatina qurrata a'yun. Waj'alna lil muttaqina imama'

My 5 things that I love;
a) My car ..Getz cayang aka Pepito (everything sy akan namakan dgn nama yg sy guna dlm buku scrap sy)
b) My laptop..acer yang dah 5 tahun setia,mana nak cari?
c) My phone..Archie, a gift from dad
d) My perfume collection..Body Shop
e) Cooking..so satisfied that someone eating my cooking

My 5 things/criterias that I hate ;
a) certain small creatures...name it
b) a person that is unresponsible, coward, unable to trust
c) dirt and messy place
d) anger
e) busybody

My 5 songs that I used to listen;

a) Suci Sekeping Hati
b) Fi Lailati Minal Layali
c) Lagu tema PAS
d) Dengan NafasMU (Ungu)..lagu ketuhanan ni
e) Ni deviated sikit ..Chasing Cars (Snow Patrol)..mcm dengar cite je

My 5 persons that I want to meet in heaven (insyaAllah...Allah of course I want to meet most)

a) Rasulullah s.a.w
b) Saidina Abu Bakar
c) My parents (consider as one)
d) My hubby and children
e) My family

My 5 things I do when I sad/ heartbroken/being scold

a) Read Quran until my tears pouring down like heavy rain
b) Writing poems.
c) Driving and go somewhere that bring trainquility like State Library
d) keep talking about the things that bring the sadness sometimes
e) sleeping with teary eyes..as usual or just sigh...what to do?

My 5 things that I regret;

a) not doing so well in SPM..but I redeem it

b) broken someone heart..this is the last thing I had/want to do..but no choice afterall
c) purposely broke the promises
d) tak tegur orang yang buat maksiat
e) failed to be an honest, good and caring friend to others

My 5 movies/drama/story I like

a) Peter Pan (oh..mmg cute, fly up and high..aye Captain Cook)
b) The Nutcraker (fight until the end, if you did wrong..seek for forgiveness and redeem it)
c) Roswell (cute guy..eh?.no lah, alien bring inspiration)
d) The Secret Garden ( sacrife is one thing)
e) Gone With The Wind (i watch this when I was just only 12..for literature purpose)

My 5 things I wish I could buy


a) SK II..haha. (i can afford but have to save ma..).wait for 'hantaran' je
b) a ring..(it's not fair mom already buy one for pips, but when i request the same she ask me to wait for my man..huhu sedih~tp dpt gelang!)
c) a bookstore
d) a Rexton? Lexus? Suzuki Swift?
e) a house

My 5 things you need to know about me

a) suka bawa kereta laju2 (dulu amatur je, skrg dh ala2 pro)
b) bila jumpa org sekepala...saya akan jadi 'kurang betul'+ a bit naughty
c) Ist impression important, I rely on it
d) my instinct so strong....tahajud kot sbbny..amen
e) conservative~ ada certain benda i stick to my principle ( maklumlah duduk bawah tempurung)

My 5 things people always ask me ;

a) mcm mana dpt nama Meor? oh pjg citeny..malas pulak nk bgtau-actually sblh ayah(maternal) keluarga Syedbila nenek kawin dgn 'org kebanyakan' (saya pun xtau nape diorg suka guna istilah ni) so anak2 yg lelaki akan inherited nama Meor and Siti bagi perempuan so my siblings pun 'tpaksa' pakai.mcm xsudi je..alergik dgn keluarga syed nih..
b) kenapa awak rendah je tp abg n adik lelaki tinggi? ~soalan membakar jiwa ni,saya kan twin so kenalah bagi separuh2.
c) nape mata sepet? ~biasalah xnak bg byk tgk maksiat, haha my great-great grandpa org cina kantonis ..bkn Foochow tau eventhough duk kt Sitiawan
d) bila nak kawin? ~nape? Awak nak kawin dgn saya ke tnya2 ni? ok jomlah..
e) ni ke anak yang tua skali? (antara pips n akak ana yg sorang lagi tu)~ makcik, saya ni muda lg tau. br sweet 17

My 5 things that I want to achieve in 5 years;

a) Already married insyaAllah...doakan ada seseorang yg berjaya mengetuk pintu hati saya ..amen
b) Further study in Periodontics
c) Byk aset dunia dan akhirat
d) Menjadi orang yang lebih baik dari sebelumnya (tp susah nk measure ni)..guna caliper@jangka sudut boleh? e) Ada anak..ngeh2. be a good mother

p/s: oklah byk sgt jawapan sy bg...yg mbaca pun sampai xde soalan dah nak ditanya. Sebarang soalan sila kemukakankpd..tv10..hehe.ilaliqa, klu ada inquiry..buat2 faham ye. Asif jiddan jika ada kata2 yg myakitkan hati..
~ one week accompany my friend who's oncall..totally freak..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home