Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Thursday, August 28, 2008

Stuck

'Alamak dah dapat surat. 8hb ni kena daftar and masuk keje' gerutu saya dalam hati. Sungguh tak puas hati. Takkan bulan puasa ni diorang nak suruh start keje?. Tiba-tiba 'Bangunlah, lepas ni mop lantai pakai Ajax Fabuloso tuh'. Pfuh...mimpi rupanya. Mungkin terlampau risau nak bekerja kot sehinggakan terbawa-bawa. Ramai yang buat locum. Saya tak berminat ditambah pula tiada klinik gigi yang 'friendly' berdekatan. Oh, govt apakah kalian sudah dibanjiri oleh dentists? Habis tu, kenapa Dr LTL(minister of health) asyik risaukan ratio dentist:pesakit di Malaysia ini?
Tak mengapalah, apa salahnya masuk kerja sekali dengan budak-budak oversea kan. Yang penting biarlah ilmu dan skill serta attitude tak berkarat. InsyaAllah,ameen.
Ramadhan oh Ramadhan. Moga persediaan kali ini lebih bermakna. Kerana Ramadhan kali ini takkan sama dengan yang lepas dan akan datang. Tambah bermakna bila, dua cahaya hati turut sama memeriahkan. Ubat rindu hati achik ini.
Oh, cerita saya berakhir hari ini. Apa kesudahannya, saya ternanti-nanti.
postscriptum:" Hendaklah engkau menjadi orang besar, yang sanggup memikul cinta yang besar. Kalau tidak begitu, engkau akan beroleh cinta yang rendah dan murah, engkau menjadi pencium bumi, engkau akan jatuh ke bawah, tak jadi naik ke dalam benteng yang kuat dan teguh... yang sukar ditempuhi oleh manusia biasa, ".

0 Comments:

Post a Comment

<< Home