Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Tuesday, July 01, 2008

Those Were The Days..

People always took for granted the thing that came by, including me. Myself. Until things gone, just waste my tears for letting them. Counting the days, really give some hard times. Why? I had to squeeze my brain to be a cook.

This free time, I'm become tv-addict@ couch potato. From CSI(Las Vegas, Miami, NY), McLeod's Daug, Mystery Woman, NGEO, DCSI, Sarah Connor The Chronicles, NCIS to Bolos..everything. Too much tv ain't no good at all. Other than that, adik saya yang sungguh 'encem' itu asyik2 mengenakan saya. Aduh, sakit juga jiwa mendengar jawapan2nya. Dan secara tak langsung saya berguru bahasa indon sama dia. Suka-suka aja, memanggil saya mbak, balasannya saya selalu memanggil dia Om. Kami tergelak-gelak bila satu-satu menyebut perkataannya. Manalah tahu, saya akan ke Indonesia bersiar-siar ceewah. Di sana, kain-kain sangat murah dan banyak pilihan.

Dengki sungguh pada dia, senang-senang keluar berjalan. Siap ajak saya pegi main futsal malam-malam kata dia ' Jomlah join, kawan-kawan lelaki sebaya ramai ni. Tak teringin ke nk join?'. Macam biasa, taktik dia nk kenakan saya. Takpelah adik oi, kalau setakat sebaya dan budak2 band mcm tu. Baiklah layan tido..haha. Lg boleh bermimpi macam-macam. Oo..bila lagi nak dpat surat posting.

Bagi penyair yang gundah,Daun gugur pun kelihatan indah.- A. Samad Said

1 Comments:

  • At Tuesday, 03 August, 2010, Anonymous nur said…

    assalamualaikum wbt..

    kalau akak free, bleh x ceritakan pasal temuduga di spa? sy baru grad, wonder what kinda preparations should i do before intvw..

     

Post a Comment

<< Home