Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Tuesday, July 08, 2008

Penang Mai..


Esok, saya akan bertandang ke USMKK untuk kali terakhir sebelum memulakan tugas nun di negeri yang ditawan Francis Light dari Sultan Kedah pada masa itu. Mulanya tak puas hati, sebab Pulau Pinang tak pernah menempati senarai pilihan saya. Kesian bukan, seorang doktor gigi pun boleh kena lelong gara-gara ramai budak Kelantan ramai dah kahwin. Oleh yang demikian, priority diberi kepada mereka untuk menunaikan tanggungjawab masing-masing.
Nak kata sedih pun tak juga, nak kata gembira pun tak juga. 50-50 kot. Apapun, saya yakin ini ketentuan terbaik dari Allah.Mungkin kalau saya ada di Kelantan, saya bakal buat salah dengan banyaknya. Jauh ke dekat itu bukan persoalannya. Selamat atau tidak, sepenuhnya serahkan padaNYA jua. Saya cuma berdoa dan berharap sentiasa selamat dan gembira sentiasa. Dapat staff-staff yang memahami, banyak menolong dan baik hati.
Kalau sesiapa yang datang ke Penang,bgtaulah ye.Boleh melawat saya..hihi. Jom makan laksa penang. Ces..semua kakakku kini tgh bersungguh-sungguh mengetawakan saya. Iyelah, saya bakal berkawan dengan Chinese2 di sana. Best apa..ok!Apapun tinggal cita-cita dan angan-angan saya untuk selalu turun menjenguk adik-adik yang disayangi di USM.
p/s: minta maaf dari penulis jika ada yang jadi tak cool,marah dan tak puas hati jika terkena provokasi dan kata-kata yang kurang enak. Selamat tinggal Kelantan...ceewahhh..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home