Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Wednesday, January 30, 2008

Ke Akhir Waktu

"Sahabat itu bukan bila engkau berkongsi kesukaan
Sahabat itu bukan bila engkau berkongsi perasaan
Sahabat itu bukan bila engkau berkongsi kegembiraan
Sahabat itu bukan bila engkau berkongsi keriangan

Sahabat itu bila engkau berkongsi perjuangan...

~Kdg2 saya tak faham seorang 'sahabat'.Dan saya sudah lelah memaknakan erti sahabat. Adakala yg jauh lbh baik dari yang dekat dan begitulah sebaliknya.Kerap kali saya 'melarikan diri' kerana sukar utk saya depend pada sahabat.Dan sebab itu, saya lebih suka dikenali sbg -lone ranger.Sendirian adalah seni buat saya.Ada masa beramai,ada masa keseorangan itu lebih tenang.Prinsip saya mudah.Tapi bukan semua yang faham dan tak saya pinta pada semua untuk memahami.Tapi setiap yang saya lakukan pasti ada alasan tersendiri.Allah jua yang lebih tahu.

Oh,Hafizah ketepikan semua itu.Emosi itu peratusan kecil saja buat masa ini.Sekarang tumpukan pada undergraduate course anda yang berbaki beberapa bulan sj.InsyaAllah.Ala kulli hal,maafkan saya seorang sahabat yang lemah dan kurang prihatin tentang sahabatnya.

~tiba2 saya jadi rindu pada shbt muslimat matriks, seusrah dan satu aras.Rindu sungguh2 pada mereka.Walau masa tak sampai setahun,Allah bagi ruh padanya.Maaf utk saya katakan,saya lbh mengenali shbt matriks lbh dr uni. w/pun jrg contact,bjumpa.Tapi saya akan lebih berterus terang dengan mereka yang sedia mendengar.

p/s: shbt muslmn pun begitu jg!rindu utk lihat telatah yg entah apa2 tu.By the way,truskn sifat caring antum tu.Terasa lucu pulak bila teringat cite2 dulu,cerita org kena tipu,orang yang merajuk,orang kena kejar anjing,orang berkonspirasi etc.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home