Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Tuesday, January 22, 2008

Alter Ego

I'm too tired after this morning program. Zzz...still the solution.Wonder how a person can live with all day sleeping? I got the nearest example, a student.Heh! Yup, a student~can be secondary,college and even a university. Forget it. I sleep whenever I feel very sleepy,tired(too tired can cause otherwise). If I got nothing to do,I just get a plain paper and begin to write something, a poem.And to much tv,ain't do any good.Lects Pips told that whenever a person get too much watching, his/her cerebellum get thickened and soon end up by living in fantasies rather than the real life.Check up guys! Anyway,I'm no good in neuro-thingy, but happy to memorize the prescription.
Current Indulge




Tukar bahasa*.Sejak mutakhir ini, dengan WiFi(ye ke?) saya suka search recipies. Baca,tengok sedap kemudian kumpul resipi banyak2. Saya suka memasak,tetapi sekarang jarang ada peluang. Dan bila ada peluang saya jadi malas dan akan end up dengan masakan yang biasa2 shj.Ingat dulu-dulu,bila tengah malam rasa lapar saya masak bihun rebus sahaja~5 minit dah siap kan senang.Simple kan? Tak payah,makan maggi.I don't eat maggi,becos i'm going to vomit bila tbau.Bagus kan?Hjg weekend 2 mggu lps,mak buat Triffles.Saya tolong susun swissroll dan cocktail dan kacau utk topping sj.

Masuk sites students oversea, entertain with their activities,masak beramai-ramai bila time raya dan kagum bila student muslmn pandai masak cheese cake,agar-agar,nasi beriyani and etc. Sbb sampai sekrg saya tak pandai masak cheese cake sbb 1) ingridients not available-cheese kat sni xbyk pilihan,sikit dan mahal.Whipping cream tak tau nak cari kat mana. 2)Oven dah rosak~yg ada sekrg tak compatible utk masak cake.Panggang aje.3)Saya bukan peminat cheese cake dan bukan Secret Recipes fan.FYI there are many types of cheese diguna utk masak ~mozarella(pizza),marscarpone,cheddar,parmesan,blue cheese etc. Add in your food or as garnish on pasta,spaghetti,bread.


So kena start practice utk skill memasak dan skill 'mencampak' smua bahan-bahan.Dan suka utk saya ingatkan, carilah yang halalan thoyyiban kerana makanan akan jadi darah daging dan sambil memasak, banyakkan zikir~kerana ia melembutkan dan mendidik hati orang yang memasak dan mudah-mudahan orang yang makan pun turut sama.InsyaAllah. Sedap atau tidak,itu pun kena practice jugak.Dan saya sendiri takkan mgalakkan keluarga saya in future makan kat luar.Masak sendiri lg jimat dan sedap(klu sy yg memasak..hehe).

Uhhh...i'm craving for egg tart.Miss U lots. Mexican buns too.I need a date with you.
p/s: nanti klu b'usrah ms keje~insyaAllah, makan-makan di rumah sy ye!Ingatkan tau*wink

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home