Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Friday, January 18, 2008

Fly..Fly Away

7.30 am
I'm waiting for them. To send Fahmi to airport. He will fly once again to pursuit his ambition. My lil' bro already big boy now. I could never imagine, he soon be away from me. Saya mengaku,kadang-kadang agak emo jg bila berhadapan dgn dia. Sebab dia selalu ambil mudah,tak dengar cakap orang dan ikut kepala dia saja.Tapi, dia tetap adik kesayangan saya bukan. Saya pun bukanlah kakak yang terbaik tetapi saya sedang belajar ke arah itu.Maka, timbal balik untuk semua itu saya kenalah berlapang dada dan redha.

800 am
Masa utk check in.Kami angkut sekotak buku-buku( milik saya dulu,sewaktu bergelar 1/2 unit medical dental student~ada atlas anatomy,grey's anatomy, physio etc).Saya serahkan semua pada dia,moga dia menggunakan sebaiknya. Ini saja yang dapat saya bantu dia selain doa. Saya sedih tapi takkanlah saya nak menangis~dah besar panjang. Tapi apa boleh buat sedangkan dalam keluarga kami takde yang duduk jauh-jauh.

Saya semakin risau bila mengenangkan tempatnya selalu ada earthquake.Kesudahannya, saya takkan dapat tidur bila ada berita earthquake sehinggalah pagi esok. Alhamdulillah,setakat ini baik-baik sj.

830 am
Tiba saatnya,saya perlu 'melepaskan' dia pergi. Instead of cakap 'Jaga diri elok2', mulut saya lancar menyebut 'Jaga buku2 elok2'. Ah,nampak sangat saya tak mahu dia pergi. Dalam hati saya,merungut dan sedikit sesal. Cuba buat ego lagi. Dia melambai, dan akan sampai ke transit LCCT sebelum ke destinasinya.

905 am
Air Asia meluncur laju dan membawa dia terbang jauh dari saya. Moga Allah melindunginya. Dan masa untuk saya ketepikan dulu perasaan sedih ini.Mungkin insyaAllah,selesai graduate bln 5 ini saya akan melawatnya.Dia pun sudi menjadi tourist guide,tetapi yang sentiasa meninggalkan clientnya di belakang!

835 pm
Oh,saya terlupa menghubunginya. Bagaimana perjalanannya? Buat kesekian kalinya, ini adik saya.Dan sampai bila2 dia akan jadi adik saya. Begitu jua adik-adik saya yang lain. Each one own their specialties

#Abscence makes the heart grow fonder

#For everything you have missed, you have gained something else; and for everything you gain, you lose something. -Ralph Waldo Emerson

#No one can make you feel inferior without your consent. -Eleanor Roosevelt

#Wisdom is the reward you get for a lifetime of listening when you would rather have talked. -Mark Twain

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home