Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Monday, September 25, 2006

Azam Puasa Ku !

Alhamdulillah ,segala puji bagi Allah Tuhan sekalian alam. Dan hanyalah Dia yang wajib disembah. Hari ni dah masuk 2 hari kita umat Islam di Malaysia berpuasa. Gembira, sedih ? Semuanya bercampur baur, tambahan Rabu ini ada exam peads. Apapun , ia tetap tak menghalang azam dan iltizam, I bet Ramadhan ana kali ini. Allah bagi peluang untuk ana buat sehabis baik sempena Ramadhan dan insyaAllah bulan seterusnya.

Harapnya puasa kali ini, bukan sekadar berlapar dan dahaga, bahkan pancaindera yang lain bahkan yang terpenting ialah HATI !Hati manusia ini letaknya antara diibaratkan 2 jari Ar Rahman, mudah saja untuk berbolak balik sekejap ke kiri kemudian ke kanan, bukan? Maka selalu memohon kepada Pemilik hati-hati ini agar ditetapkan di atas jalan agama ini dan dalam ketaatan.

Tahun ini berbeza berbanding tahun lepas, kalau dulu mungkin setiap hari semua sahabat turun makan setalam untuk berbuka puasa tetapi tidak kali ini. Semua sibuk dengan 'on-call', cover case and so on, tak dapat tidak jarang sekali mahu bersua. Anyway, harapnya semua stay dapat merasai nikmatnya Ramadhan..
Azam ana juga untuk balik ke rumah every weekend, bolehlah makan lebih2 sikit and buat ibadah lebih sikit. But foremost apa yang mengembirakan ana tahun ini - kami bakal berpuasa dan beraya di kampung halaman Opah di Perak Darul Ridzuan, merasalah gulai tempoyak and kuih-muih dan paling best suasana syahdu di pagi raya. Ayah chik, nak duit raya!InsyaAllah ikut planning.
p/s : Apart of Perak, we sometimes visit relatives in Ipoh, Sitiawan. Perak is more preferable than Terengganu..haha. Ridiculous !

1 Comments:

Post a Comment

<< Home