Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Friday, August 04, 2006

Islam Itu Sudah Lengkap

Assalamualaikum,
Alhamdulillah Allah masih beri peluang untuk kita hidup dan dapat surf internet lagik hari ni=) Hmm..banyak sungguh Allah bagi kita rezeki, tapi setakat ni apa yang kita dah buat? Maka, sama-samalah muhasabah balik.

Allah berfirman: "Sesungguhnya Allah menyuruh kamu menyampaikan amanat kepada yang berhak menerimanya, dan (menyuruh kamu) apabila menetapkan hukum di antara manusia supaya kamu menetapkan dengan adil. Sesungguhnya Allah memberi pengajaran yang sebaik-baiknya kepadamu. Sesungguhnya Allah adalah Maha Mendengar lagi Maha Melihat" (An-Nisa’: 58).

It always be,as we grew older the tougher the tasks. We must gain a step forward in our life and for it..there is a price to pay. A lot! Kepada Sister in Islam, tak perlu bersusah payah nak menegakkan 'keadilan' kerana keadilan Islam sedia ada sudah terbukti. Cuma malangnya ia terjadi sebaliknya bilamana orang yang tak mahukan Islam itu sendiri. Buat apa nak mengada-ngada-cakap jelah nak ikut Barat,barulah terang mata kami.

“Islam telah menyediakan segala-galanya untuk lelaki dan perempuan. Islam memberikan wanita semuanya-kebebasan,hak ekonomi,hak politik,hak social, hak awam dan juga hak persendirian. Islam telah memberikan hak-hak wanita di dalam keluarga lebih daripada persatuan dan agama lain. Wanita boleh berkata tentang kebebasan wanita dalam masyarakat Kristian,Yahudi dan juga masyarakat pagan, tetapi dalam masyarakat Islam adalah satu kesilapan besar untuk berkata tentang kebebasan wanita. Wanita Muslim perlu mempelajari Islam supaya mereka tahu Islam telah memberikan mereka semua hak-hak mereka.” Zainab Al Ghazali

0 Comments:

Post a Comment

<< Home