Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Sunday, June 11, 2006

Penatnyer...


Assalamualaikum..
Alhamdulillah akhirnya terisi jua musim cuti sebulan ini dengan benda yang bermanfaat.
jadi fasilitator pun jadilah walaupun ilmu tak seberapa. Mulanya ingatkan program motivasi biasa, rupanya latihan.Alamak! Dah la dlm otak ni just banyak ingat akademik..tapi takpelah cubalah setakat yang termampu kerana ana sekadar berusaha.

Tengok adik2 lebih baik dari kita so..bersyukurlah.Inilah generasi yang lebih bagus dari ana yang serba kekurangan. Banyak belajar dari diorang sebenarnya. Kita asyik suruh adik jadi berilmu tapi kita sendiri tak banyak ilmu, kita suruh adik2 jadi berani tapi kita takdelah berani mana pun.Kesimpulannya, jangan cakap tak serupa bikin.InsyaALLAH, moga cuti yang berbaki ini digunakan semaksimun mungkin.

Then, datang pula panggilan jadi fasi kat usm untuk adik2 sekolah, mulanya fikir2 nak join jgk bila senior tanya tapi masih ada banyak tugas yang terbengkalai. Nak bina dan kukuhkan fizikal, mental, rohani dan spiritual untuk melangkah ke alam clinical yang ternyata mencabar bak kata akak-akak.

' Ya Allah, Kau berikanlah daku kekuatan, keyakinan dan permudahkan aku dalam urusan dunia dan akhirat.Apapun yang terjadi, itulah yang terbaik dariMU.Jadikanlah aku ini hambaMu yang bersyukur dan yang redha..'

0 Comments:

Post a Comment

<< Home