Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Sunday, March 05, 2006

Tweeny..



“KEMBARKU,.. kata atuk ,kembar ibarat magi..makanan rutin masa susah, kata mak, kembar tu macam biskut, jap ada jap takde.Kata ayah, kembar tu tak ubah macama Astro..macam-macam ada..tapi kata saya, tak kisahlah kembar tu macam mana..macam maggi ke, biskut ke , tapi bagi saya dia tetap kembar saya! tau tak sebab pe ? Sebab sekali saya berkembar ngan orang tue..selamanya dia tetap kembar saya.
-Begitulah msg yang ana terima dari adik ana. Terharulah jg walaupun ia sekadar forwaded msg. Tapi of course orang yang bukan kembar takkan dapat punye=) istimewa kan tuh. Best sebenarnya jadik kembar nih, walaupun masa kecik selalu fight ala ultramen, ninjaboy, power rangers dan yang sewaktu dengannya tapi bila dah besar “rahsia mu rahsia ku jua” Hehe, but not all lah. Masalah dia masalah kita juga, dia sakit kita pun sakit, dia sedih kita pun sedih. So sesiapa sakitkan hati dia, siap! Ana ‘tembak’ dengan peluru air liur! Dia gembira kita pun gembira malah lebih dari dia.Kadang kala, ana akui sukar nak tunjukkan affection-ana sebenarnya ada tendency untuk menyakitkan hati org yang ana sayangi. Makin ana sayang, makin ana banyak ‘sakitkan’ hatinya. Fuh, tapi jangan takut kerana ana sayangkan semua orang lebih dari ana sayangkan diri ana kerana ALLAH. InsyaALLAH.
Untuk kembarku tersayang, tak kisahlah apa jua orang nak katakan tentang kembar yang pasti kita telah ditakdirkan untuk jadik kembar. Ya ALLAH limpahkan maghfirah dan makrifah Mu padaNYA.Ameen. Aku mencintai seluruh saudara seagama, seakidah dan seperjuangan.Sungguh..sebenar kecintaan.

Di dasar kilau cahaya mutiara putih terang menyinari diri.
Di dasar dirimu kalam indah penuh seni meneguk perjuangan kebenaran hikmah pekerti. Kau inspirasi ya Rasulullah.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home