Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Sunday, March 02, 2008

2 bulan yang terakhir..insyaAllah

Ya Allah, kenapa makin dekat dengan final exam..saya sudah rasa macam tak layak aje nak grad.Takut nak berhadapan dengan realiti. Oh, harapnya semua final year pun mcm tu.So saya taklah keseorangan melayan perasaan yang tak boleh di 'describe'. Dan atas perasaan itu, saya kerap pulang ke rumah, rehat-rehat dan cuba melupakan situasi sekarang. Akhirnya, setiap kali Ahad bermula,saya takkan sabar menunggu hari Khamis untuk pulang. Apapun, saya tetap belajar dan revise.

PRU 12

Atas sebab cik a... yg menyekat,rasanya saya mahu je jadi calon( ha'ah,calon bagi bhgn bkempen :P Patient saya semua makin sibuk, berkempen sana sini, dapat duit sikit duit banyak. Oh, cukupkah RM 300 tuh untuk 5 tahun? Tak habiskah seguni beras selama 5 tahun? Fikirkan..fikirkan semua. Maka jangan cuba-cuba meneka, barisan mana yang saya akan pangkah pada 8 Mac ini.(itupun,klu nyawa masih dikandung badan). Kerana undi adalah RAHSIA. Ingat tu. Yang HAQ tetap akan MENANG.

P/s: alangkah bgusny jika interviewer SPA tak bertanya pasal PRU ini nanti. Mati kutu dibuatnya. (sebab saya akan kelentong+helah skit). Hidup jangan skema sangat.~Prinsip siapa pun saya tak tahu.
Terbayang Pips sedang mengekori ayah semasa dlm queue utk buang undi di sekolah nanti. Tentu sangat comel kan? Apa pulak kata Pips. Sama-sama nantikan.

Nasi Ayam

Mak sibuk jahit sarung bantal untuk Aqil sambil mengisi kekabu. Disuruhnya saya menjahit, tapi saya lari-lari main tekan remote tv. Jika disuruh memasak~saya lebih suka. Bukan apa, tempoh hari menjahit kain sarung kakak pun sudah bengkang bengkok jahitannya. Tapi hasilnya boleh dibanggakan. Maka keesokkannya, saya dapat arahan masak nasi ayam. Oklah, saya surrender..kena bangun awal pagi lagi.

Manual vs Auto

Barangkali saya sudah lupa rasa menukar-nukar gear kereta. Saya guna auto sj di rumah utk ambik adik dari tuisyen. Akibatnya, bila guna manual..beberapa kali entah enjin mati tgh jalan. Cool turn to cold. Saya takkan drive manual car lagi selepas ini. Kalau kena sekalipun, saya panggil orang lain.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home