Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Saturday, June 09, 2007

Andai Mati Itu Kerehatan..

Sudah hampir 23 tahun..lama hidup mati pula akan menjengah.Jangan ingat umur muda, kematian lambat lagi mahu menjemput.Zaman sekarang,apa jua boleh terjadi~cancer, accident, diabetic etc. Nak tahu,tanda mati husnul khatimah ada 18 tanda, antaranya mati accident, mati lemas, mati dlm kebakaran.
*********************
Bila difikirkan, dia telah banyak menanamkan selumbar yang menyakitkan di hati-hati semua orang dengan sengaja mahupun tidak. Dia akui, adakalanya tindakan itu bakal membawa natijah yang buruk tapi hatinya degil, keras. Dia kerap mempermainkan orang, perasaan dan jiwa raga.Bersikap acuh tidak acuh, mungkir janji.
Di sejadah yang setia menemaninya bertahun-tahun, hatinya yang rawan menyebabkan air matanya jatuh menyembah.Di hadapan Al Khaliq, dia sebatang kara memohon ampun atas segala apa yang dilakukannya. Serik atas apa yang berlaku.Khilaf dia juga selama ini. Namun kasih Allah tiada bertepian.Ditarik jua kaki ini agar terkena duri yang membuatkannya tersedar.
***********
kepada yg pernah tertusuk selumbar dari ana, mohon dimaafkan kesilapan ini. Ana cuba memahami kalian, cuma kdg2 hati ini terlalu rapuh. Moga bisanya akan hilang dgn zikrullah dan istighfar...

12:86 ---> He (Jacob) said: " I only complain of my distraction and anguish to Allah,and I know from Allah that which ye know not."
{Malay translation} (Nabi Yaakub) menjawab : "Sesungguhnya aku hanya mengadukan kesusahan dan dukacitaku kepada Allah dan aku mengetahui (dgn perantaraan wahyu) dari Allah, apa yang kamu tidak ketahui.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home