Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Sunday, January 03, 2010

Pagi Yang Indah

Alhamdulillah, Allah bagi lagi saya peluang menghirup udaraNYA pagi ini. Sungguhpun tiada jaminan entah sampai ke petang mahupun malam. InsyaAllah setiap masa, gunakan pada kebaikan.

Hujung tahun. Menggetarkan seluruh jiwa raga saya. Ujian datang tak henti-henti. Berat jua kepala dan hati saya. Lepas satu demi satu, tapi disebaliknya sabar itu ubat paling mujarab. Dan moga Allah mencucuri roh atuk saudara saya belah ayah di Perak~ Ayah Pandak ( nama sbenarny pun saya pun tak tahu, teruk kan? Saya tahu Syed tu je)yang tak sempat menjengah tahun 2010. Tahu-tahu sajelah, balik sekali dua saje ke Perak. Bila time raya, revise nama2 relatives dalam kete sebelum ziarah rumah diorang. Lepas raya, habis semua tak ingat. Sebaliknya relatives yang ingt kami~ esp twin ni hee. Belah Terengganu lagi lah, sebab ramai sgt selalu je misunderstood.

Dan mak usrah saya telah selamat melahirkan seorang mujahidnya yang ke 3. Memang masa usrah nanti akan ramailah yang jadi babysitter bertauliah.

'Kullu nafsin dzaiqatul maut'

0 Comments:

Post a Comment

<< Home