Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Sunday, January 03, 2010

For A Long Long Time


What a long evening I had today. Everyone are sleeping yet I'm the one who couldn't even shut her eyes. Reason? I already have an afternoon nap..hehe. No wonder! Disebabkan takde keje, saya habiskan dengan menulis.Tadaa..Saya menunggu schedule 2010 dari DDO Samarahan~my big boss. Apa yang menanti agaknya. Moga tak clash dengan planner dan cuti2 Malaysia saya harapnya.
"In great power lies great responsibility"
Semua staf dah siap-siap bagitau nak cuti 4hb ni. Anak-anak nak masuk daftar sekolah. It's ok! Selesaikan yang mana patut dulu. Teringat waktu kitaorg kecik2 dulu, berderet turun dari van. Macam team pun ada. Start dari yang besar until yang kecil. Indah sungguh. Asyik belajar, exam dan main-main je. Memang takde apa nak difikirkan atau dirancang. Tapi sekarang? Berbeza sungguh! Iyelah Fizah, takkan nak jadi budak kecik lagi kan..
Dengki sungguh dgn org yang enak-enak duk kat rumah. Boleh siap2 mnunjuk2 kata nk pegi makan sana sini sefamily!' Mak, tengoklah ni. Tak aci, tinggalkan Fizah sorang-sorang'..Padan muka. Itulah selalu sgt buat org lain jeles bl time dia duk kt umah. Sekarang, bertukar! Hee. Ayah guna perkataan 'kitaorg'? Huh, amazing saya dengar. Baiklah, pergilah 'kitaorg' makan kat mana2. Saya tolong aminkn. Den still dok pueh ati.
' Dr, esok saya nak mintak cuti sampai 6hb sebab nak uruskan sekolah anak2'
'Oklah.'
'Terima kasih Dr, apa azam thn br?'
'Kawin...hahaha' (xthiqah sungguh)
'Tahniah Dr'
'??' (aih, in advance ke apa?)
Itulah tanya lagi bab azam2 ni kat saya. Bukan sorang dua je, ramai lagi staf yg sibuk bertanya esp mlm thn br tuh. Apalagi, saya bagi je jwpn yg bakal mbuatkan diorg terus tak dapat nk kelentong lagi. Kesian diorg, apalah nasib badan dapat Dr mcm ni. Tapi oklah tu, saya bw roti sandwich, keropok,spagheti lagi utk diorg makan2. Lusa dapat makan dadih lagi tuu. Bersyukur2. Saya? Sape nak memasak utk saya?.Sob..sob..sedihnye.
What to do? Memasak adalah seni menghiburkan hati yang berduka lara jauh dari keluarga terchenta.
p/s: on the way balik dr Simunjan. Ada org tanam black pepper atas bukit. Cantik dan mendamaikan. Subhanallah..
(ini adalah entry merapu ke ...,harap maklum sekali lagi). Layankan aje. Tiada yang significant pun .

0 Comments:

Post a Comment

<< Home