Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Wednesday, August 29, 2007

Hari-hari dalam Hidupku

Assalamualaikum wbt ,
Minggu pertama di klinik memerlukan masa utk beradaptasi setelah sekian lama berada dalam posting medical (jgn bc: medical posting) yg ada 3 komponen ORL,Anes dan A&E. Rindu pada medical tetapi Allah telah tetapkan ini bukan bidang untuk ana. Mana tahu ana takkan jadi safe medical doctor rawat patient cincai-cincai aje sebab que patient panjang. Mana tahu kan? Dan perkataan itulah yang sering berdengung di telinga..mana tahu. Terimalah seadanya.Kenapa ye, manusia ni benda yang dia takde itulah selalu dikenang-kenangkan sedangkan depan mata take for granted.
But the 'bad thing' being dentist~no communication.You open the mouth and dentist start drilling and filling. That's it,kalau adapun jarang benar. Oh..where is the love? ops..the feeling. Inikah perasaan seorang budak dental tahun akhir? Pening, keliru dan sebagainya.

Minggu pertama : Haywire
Minggu kedua : Adaptation
Minggu seterusnya : eh, dah nak habis ke? baru je nak belajar.

Oohh..singkatnya ana berfikir. Bukan ini yang ana fikirkan,bukan ini ana mahukan.Ana mahukan akhirat jua.Connect kan ana segera dengan perkara ukhrawi kerana jiwa ini makin parah dan kekeringan. Di mana air yang mendinginkan, di mana ubat yang menyembuhkan? Semuanya ada di sini, dalam hati tempat letaknya perasaan keimanan kepada Allah dan Rasulullah s.a.w.

Hari seblm adik fly,ana terkilan sebab tak dpt jumpe ada kerja hujung minggu lepas.Masuk semalam sudah 3 hari dia langsung tak call.Sudahnya, mak meluahkan rasa bimbang pada ana dan bertanya mana tahu(sekali lagi) ada kawan ngaji tempat sama. Maaf mak,tak dapat membantu. Masa tu,mcm2 benda melayang masuk dalam otak...what if3?Maafkan kakak..sbb tak sempat berjumpa.Kalaulah dia tahu, ana sayangkan dia teramat sangat eventhough dia pernah buat benda yang menyebabkan ana menangis. Cerita sedih2,tak elok cite kan?

Manuscript ana sudah siap,cuma Dr je tak baiki lagi. Lepas ni kena present..aduhai penatnya.Hujung minggu ni insyaAllah confirm balik. Mak suruh balik,ada hal penting. Ada org masuk meminang ke?*wink* Ha'ah orang paling istimewa bakal bertandang. Dekat di hati ana walaupun jauh di mata. Siapa lagi klu bukan anak menakan sendiri kan? Wah suspen je.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home