Ghaddul Bashar

"Sesungguhnya bukanlah mata itu yang buta tetapi hati yang letaknya di dalam jasad itu yang buta"

Sunday, July 15, 2007

In the Journey of Life

Assalamualaikum wbt,
Sungguh tidak adil utk menamatkan riwayat ruangan ini secara tiba-tiba. Kalian tak punya salah apa-apa tetapi penulisnya sentiasa salah. Kerana setiap anak Adam itu berdosa,sebaik-baik manusia ialah yang bertaubat..Kerana memikirkan keadaan sentiasa berubah dan naik turun adalah sukar rasanya utk istiqamah.

Minggu-minggu ana telah diliputi pelbagai peristiwa menyebabkan priority diletakkan kepada keluarga. Menebuskan kembali masa yang telah luput. Nenek makin tidak stabil kesihatannya, ibu saudara tgh berpantang~aqiqah minggu depan, maka tidak dpt tidak ana yg duduk berdekatan terpaksa balik menolong. Minggu ini, ayah berkursus ke Sg Petani mujur ada adik lelaki yg blh bjaga-jaga. Risau juga kadang-kadang. Mungkin beginilah bila umur bertambah, diri sendiri bukanlah yang utama malah terkebelakang. Belajar untuk lebih responsible dan berfikir demi orang lain.

Masuk final year bukanlah membanggakan kerana masa depan masih samar-samar.Maka jangan cuba untuk menyombongkan diri, memandang orang lain dengan sebelah mata kerana kita tidak tahu apa yang bakal menanti. Takut sebenarnya, memikirkan apa yang bakal kita hadapi.Namun bersyukur di atas nikmatNYA.

Hidup perlu ada fokus ada hadaf dan ada achievement. Betul kata Dr td, orang Melayu sebenar pandai cuma malas.Kalau rajin, pasti lebih berjaya kerana kita mempunyai kelebihan~kita punya Allah. Maka, ana niatkan dlm hati utk melakukan yang terbaik semata-mata mencari redhaNYA. Abaikan perkara yang remeh2, sambil berbual dgn Dr~Dr nasihatkan kahwin awal since he got married ms yr 4.Kami senyum sj, maklum shj antara kami di situ tiada yg bkahwin lg. Kami hanya mengangguk tanda setuju~ it's depend on ourselves sebenarnya. Ana tak habis lg nk bmanja dgn mak ayah n siblings..tunggu shj lah.Selesaikan yang mana patut dulu. Best jugak jd accident&emergency physician. Rules no 1: Don't Panic.

Ini mungkin yang terakhir dr ana..mungkin juga tidak.Sama-sama nantikan...

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home